Samverkansprojekt för att locka unga till anläggningsbranschen.
Var med och fixa framtiden!
Samverkansprojekt för att locka unga till anläggningsbranschen
För att väcka ungas nyfikenhet på anläggningsbranschen och locka till sig nästa generations arbetskraft samarbetar Byggföretagen, Innovationsföretagen och Trafikverket i kampanjen ”Var med och fixa framtiden”.
Foto: Jonathan Lomar
I två filmer får vi följa den nya komikerstjärnan och influencern Kaeli Abdi då hon besöker anläggningsprojekt inom järnväg och elektrifiering av vägar. Filmerna, som visar hur Kaeli på ett humoristiskt och underhållande sätt presenterar sina egna smarta idéer på hur anläggningsbranschen kan bli mer effektiv och klimatsmart, kan ses i sin fulla version på anlaggningsbranschen.nu. Målgruppen är främst ungdomar i gymnasiet, som kommer nås via sociala medier i samband med att antagningen till högskola, universitet och yrkeshögskola är öppen, med start den 15 mars.
Bygg fler tågspår! Kaeli fixar framtiden.
– Anläggningsbranschen har ett stort behov av att locka unga för framtida rekrytering och vi måste testa nya sätt att göra det på. I denna gemensamma satsning vill vi med glimten i ögat förmedla hur samhällsviktig, spännande och innovativ branschen är, säger Lars Redtzer, Byggföretagens chef för branschutveckling.